Is het nodig als je stage wilt lopen bij een bedrijfsbeveiligingsdienst dat je éérst in het bezit moet zijn van een grijze pas? OF maakt dat niet uit?

bij een particuliere is dit wel zo toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ik begon als aspirant beveiliger op een groene pas.
Werkte daarop in de praktijk een jaar en moest intussen binnen dat jaar voor mijn beveiligingsdiploma slagen.
Mocht als aspirant beveiliger op die groene pas ook niet volledig de verantwoordelijkheid dragen. Er moest dus altijd een gediplomeerd beveiliger meewerken.
Ik spreek over 7 jaar geleden

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb het nog even voor je na gevraagd op het beveiligingsprikbord. Daar kreeg ik het onderstaande antwoord:
De groene pas is afgeschaft, je moet in het bezit zijn van de pas waar je de werkzaamheden voor uitvoert, echter op de achterkant van deze pas wordt dan geschreven dat de beperking is dat je stagiaire bent,

dus ja je MOET in het bezit zijn van een geldige pas.

Toegevoegd na 2 uur:
Waarschijnlijk volgen er op het prikbord nog meer antwoorden op de vraag, omdat de vraag niet helemaal duidelijk is. Zoals het daarna gegeven antwoord:
Hoewel de vraag niet helemaal duidelijk is denk ik dat het antwoord op de vraag moet zijn:

Nee, je moet helemaal niet in het bezit te zijn van een (grijze) pas. De (bedrijfs)beveiligingsdienst waar je stage wilt gaan lopen dient dit te regelen voorat je aan de stage kan beginnen. Je moet namelijk een pas (en uniform) hebben van het bedrijf namens wie jij de beveiligingswerkzaamheden uitvoert.