Mag je met de kar van de ene supermarkt in de andere komen?

Nav de vraag of je hem mee naar huis mag nemen: In onze wijk zijn 2 supermarkten. Ik doe vaak eerst boodschappen bij de ene, laad dit in mijn auto, doe dan de flessen etc erin, ga naar de andere, laad die spullen weer in en breng dan de kar terug. De auto staat tussen de 2 supermarkten in, en vooral toen de kinderen nog in de zitjes zaten vond ik het helemaal zo'n gedoe anders. Mag dit officieel, kan een van beide suprmarkten dit weigeren en is dit algemeen maarschappelijk aanvaard of een beetje aso?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eigendom van de ene supermarkt gebruiken om geld uit te geven bij de concurrent? Het zou niet bij me opkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wijk waar ik eerst woonde had gewoon 1 soort karretjes voor het hele winkelcentrum, dus of je nu naar de Aldi of AH ging, je had hetzelfde karretje, reuze makkelijk. Tussen de supermarkten zit zo'n 50 m, maar dan moet ik eerst de kar terugbrengen, een nieuwe ophalen, weer terug naar mijn auto voor de flessen etc. En tja ik doe ook mijn boodschappen van de trekpleister in een gratis tas van het kruidvat maar dat is dan wel mijn eigendom. Ik vind het wel kunnen maar ben benieuwd wat anderen er van vinden, dank je voor je mening.

Het beste antwoord

In de meeste gemeenten is het verboden met een winkelwagen het terrein van de winkel te verlaten. Dat staat meestal ook wel aangegeven op de plek waar de karetjes "geparkeerd" staan. Je kan ermee van de winkel naar je auto, maar je mar er niet de openbare weg mee op. Als het een groot winkelcentrum betreft, war meerdere supermarkten zijn gevestigd, kan je natuurlijk wel met een karretje de beide winkels bezoeken. Zolang je het terrein maar niet verlaat,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Bordje nooit gezien, maar geloof je. Vind het plausibel, en een goed antwoord. Karretjes horen bij de supermarkten, en niet op de openbare weg. Maar van de ene naar de andere supermarkt nemen mag geen punt zijn. Ik ben er nog nooit voor aangesproken, en kan het me niet voorstellen dat dit zou gebeuren.

Andere antwoorden (2)

yup dat mag. niemand die jou dat verbiedt. doet een personeelslid dat wel dan kun je naar de bedrijfsleider toestappen. Je kunt gaan en staan waar je wil. Nergens staat dat het verboden is. En dat kun je hen dan ook gewoon zeggen mochten ze er stennis over gaan maken. Niemand die dan nog moeilijk doet...

Ik heb zelf jaren lang in supermarkten gewerkt en vele karretjes zien "vreemdgaan" maar nooit iemand weggestuurd zien worden om die reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een probleem omdat een klant een winkelwagentje van een andere supermarkt makkelijker in gebruik vindt. meeste klanten brengen die karretjes heus wel terug. Was de klant niet koning? Uiteraard zolang hij zich vorstelijk gedraagt? Dus supermarkt managers doen tegenwoordig ook al aan doemdenken. "We staan het niet toe want de klant zal wel niet..." Wordt daar dan ook nog speciaal personeel voor aangenomen? om al die mensen in de gaten te houden die met het verkeerde karretje binnen komen lopen? Zou wel werkgelegenheid scheppen, das dan weer een voordeel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kar van de ene supermarkt bij de andere neerzetten kan niet omdat ze een verschillend systeem hebben.
Een karretje leen je van een bepaalde supermarkt. Het blijft eigendom van die supermarkt. Je geeft meestal een borg door een muntje te plaatsen in de kar.
In sommige plaatsen is het krachtens een gemeentelijke verordening verboden om een winkelwagentje mee te nemen buiten een bepaalde zône. Bij overtreding kan de politie een bekeuring uitschrijven.
Wanneer in jouw situatie de supers meewerken en (ahw) een oogje dichtknijpen, is er praktisch niets aan de hand. De praktijk is met die karretjes sterker dan de leer. Formeel zou een super moeilijk kunnen doen. Bij grote en veelvuldige overtredingen komt men wel in actie.