Waarom heeft de rechtbank in de zaak Wilders het verzoek van Moscovitch om de arabist Jansen te horen eigenlijk niet gehonoreerd ?

De man zat nota bene in de zaal. Iemand een idee ?

Toegevoegd na 6 uur:
Na deze antwoorden weet ik het wel: De rechtbank was van plan Wilders te veroordelen en de getuigenis van Jansen zou dat voornemen doorkruizen. Op grond van beinvloeding zouden ze het Hof niet ontvankelijk moeten verklaren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok c=k Jij je zin :-(

Antwoorden (4)

omdat ze vonden dat hij niks had toe te voegen aan het proces , maar volgens mij omdat de rechter wist dat als hij wel zou worden opgeroepen de zaak in gevaar zou komen wegens belangverstrengeling (beruchte etentje) en daarom voor deze optie koos ............slim wel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het omstreden diner zeker ter sprake had gekomen en dat zou niet in het straatje passen van de rechter die h.jansen benaderde om deze te beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet helemaal juist, dat het verzoek niet werd gehonoreerd. Het was iets als, geen ja geen nee.
Niet nu, maar later mogelijk wel.

Duidelijk is dat Moszkowicz op dat moment zijn zin niet heeft gekregen, en daarom ging hij wraken.
Waarom de rechter niet precies op het verzoek inging?

Zo'n proces is ook een spel, zeker een zaak met zoveel publiciteit. Zowel Moszkowicz als de advocaten van de tegenpartij, proberen natuurlijk de boel ook een beetje te ontregelen. Ze willen gewoon aandacht, en komen steeds met voorstellen die niet kunnen of mogen, of willen dingen zeggen die niet mogen.

De rechter zal zo nu en dan even moeten laten merken wie er nou de baas is. Dat lukte prima, tot gisteren. Toen verslikte de rechtbank zich, en stond iets niet toe, wat wel redelijk was. Naar de precieze reden blijft het gokken, maar het zou gewoon irritatie kunnen zijn, of een te wat onvoorzichtige poging, om te onderstrepen, dat de rechtbank de procedure bepaalt, en niet Moszkowicz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan was het etentje ter sprake gekomen tijdens welke de rechter Jansen heeft getracht te beinvloeden. Het was mede Moscovitch zijn bedoeling de belangenverstrengeling ter sprake te brengen en dat kwam de rechter niet goed uit. Wat er nu is gebeurd komt hem helemaal niet goed uit, maar uiteindelijk heeft hij hier om gevraagd.
Dit grapje kost de belastingbetaler een hoop geld.