kan je je ex man weigeren de kinderen drie weken in de grote vakantie te zien ook al is dit vastgesteld in het ouderschapsplan

Mijn ex en ik liggen momenteel (al 6 mnd ) in scheiding daar hij mij mishandelde ed. nu wilt hij in het ouderschapsplan de kinderen 3 weken in de grote vakantie. In principe heb ik daar geen problemen mee zijn de kinderen hem gewend en wat ouder (ze zijn bijna 2 en bijna 3). Maar nu komt het grote probleem hij heeft, tot ik heb aangegeven niet met hem verder te willen, nooit naar ze omgekeken en nooit iets met de kinderen gedaan. Veder slapen ze nu ook niet bij hem en ziet hij ze iedere dinsdag middag en om de week op zaterdag omdat ik wil dat hij eerst een woedebeheersing cursus volgt. Kan ik op basis van het feit dat de kinderen hem niet gewend zijn hij ze nooit naar bed heeft gebracht en zij nog nooit en avond zonder mij zijn geweest hem weigeren aankomende zomer zijn kinderen 3 weken achtereenvolgens te hebben? Want zoals het er nu naar uitziet slapen de kinderen de aankomende maanden ook nog niet bij hem en ik ben bang dat het mijn kinderen zal beschadigen aangezien hij niet zal luisteren als ze naar mij willen.

als dit namelijk niet mogelijk is dan onderteken ik dit ouderschapsplan niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Antwoorden (7)

Ik zou een goede advocaat in de arm nemen en hem dit allemaal laten opnemen.
Als ik dit zo lees, gaan bij mij de haren overeind staan.
Dus ik zou alles, maar dan ook alles op alles zetten om de kids geen 3 weken bij hem te laten.
NO WAY!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tot het zomer is ..zijn we al heel wat maanden verder..laat hem eerst bewijzen dat hij daadwerkelijk voor de kinderen kan zorgen, het klinkt hard ,maar dat zal ook de raad voorstellen, je kan nog niet oordelen zonder dat er een bewijs ligt dat hij slecht is of goed.. dat zal de ervaring moeten leren.

je zou je kinderen eens kunnen laten slapen bij hun vader, kijken hoe dat gaat..
gaat t echt niet kan je dit ook later bijde raad aangeven dat je kinderen er psychisch onder lijden ..vooralsnog overdenk goed,en overleg met de raad van kinderbescherming ,hoe je dit moet gaan aanpakken..
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MAAR
kan je je ex man weigeren de kinderen drie weken in de grote vakantie te zien ook al is dit vastgesteld in het ouderschapsplan
???
Nee dat kan je niet, sterker nog als hij de rechter ingeschakeld kan hij zelfs per dag een dwangsom van je eisen en deze innen. Dus het beste kan je maar meewerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, heb je perongelijk een min gegeven, terwijl ik een plus bedoelde... plus 1 dus:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ervaringsdeskundige (helaas) kan ik je nu al vertellen dat je dat niet gaat redden. Je wordt alleen maar verbitterd.
van wie komt dat ouderschapsplan? Jij en ex hebben beide verantwoordelijkheid voor kinderen.(spreek uit ervaring was niet getrouwd),hij wilde geen gedeelde voogdij,maar heeft wel kind om het weekend en in vakantie ook paar weken)Maar bedenk wel waren de kinderen toen gepland? houdt hij van ze ,en heeft hij de kinderen behalve niet naar bed brengen etc ooit kwaad gedaan?Bespreek het anders met jeugdzorg/maatschappelijk werker hoe is je gevoel daarbij? zijn de kinderen nog gek op vader? Het klinkt gek heb echt hekel aan ex maar weet wel kind in goede handen.
Ja als je niet wil kan je denk ik weigeren,vooral ook dat hij jou mishandelde ga naar advocaat,maar weet niet hoe het dan zit met alimentatie.
Je zegt 2 en 3 jaar maar vind ik erg jong het is aan jou om te zeggen ik vertrouw het niet maar doe wel hulp inschakelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij de kinderen geen kwaad gedaan heeft, is er geen enkele reden om ze bij hun vader weg te houden. Je beschadigt kinderen pas echt als je ze een ouder afneemt. Dat recht heb je nooit, tenzij hij een gevaar voor hen vormt. Dat hij een andere wijze van opvoeden en verzorgen heeft, is niet jouw zaak. De kinderen zijn net zo goed van hem als van jou.
En al helemaal geen advocaat inschakelen zoals gesuggereerd werd. Als je bakken geld kwijt wilt en een hele hoop trammelant wilt hebben, moet je dát doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen zie ik een tegenstelling in je vraag. Eerst zeg je dat je er geen problemen mee hebt omdat ze hem gewend zijn en een alinea verder zeg je dat ze hem NIET gewend zijn. Hoe zit het nu ?
Wat je er ook niet bijvertelt is of hij ook de kinderen mishandelde of niet. In het eerste geval is hier een onverbiddelijk NEE van jouw kant op zijn plaats, in het tweede geval kun je proberen om ze eens een nachtje bij hem te laten slapen om te kijken of dat goed gaat. Als hij wel goed met de kinderen kan omgaan, doe je hen meer slecht dan goed door ze bij hem weg te houden. Hoe die man voor jou ook geweest is, voor je kinderen is hij hun vader. en ik zou het er gewoon van laten afhangen noe hij met ze omgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schakel mediation in.
Je moet zorgen dat de beslissing via een derde partij wordt besproken zodat je ex zijn woede niet op jou en de kinderen richt.
Mediators zijn hierin gespecialiseerd en bereiken vaak zeer goede resultaten.
Kan ook zijn dat het volledig / gedeeltelijk vergoed wordt.
Intake gesprekken zijn vaak ook mogelijk en goedkoop.