Verplicht cadeau aan de koningin te bezorgen?

Ik hoorde vandaag dat een ambtenaar (politieagent) verplicht is wanneer jij zeg "Alstublieft dit is een geschenk/cadeau voor de koningin" en hem iets overhandigd. Bij ook verplicht is daadwerkelijk te zorgen dat het bij haar komt. Dit zou bij wet geregeld zijn.
Klopt dit en over welk artikel hebben we het dan?

Toegevoegd na 30 seconden:
Bij = hij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ik geloof er niets van. Dit lijkt mij zo'n typisch broodje-aap-verhaal.
Zou dat dan voor alle rijksambtenaren gelden
of alleen voor alle politie-agenten?

Ik kan er niets over vinden. Maar ik zal het morgen eens aan een politie-agent vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thx voor je reactie.
Ik kon er dus ook niet zo snel iets over vinden. Vandaar dat ik hoopte dat hier iemand het misschien wist ;):).
Dit is natuurlijk erg theoretisch, want er zijn veel handigere manieren om je geschenken bij de Majesteit af te leveren.

Toch zit er best iets in. Een politie-agent is een ambtenaar, en heeft een dienende functie. Dat wil niet zeggen dat hij alle klusjes voor jou op moet knappen, maar ik heb politieagenten wel gekkere dingen zien doen.
Als politie-agent kom je de meest vreemde dingen tegen.

Dat zoiets bij wet precies geregeld zou zijn, daar geloof ik niks van. Maar ik ben er heilig van overtuigd, dat hoe theoretisch deze vraag ook is, als jij morgen een zelf geschilderd portret van Beatrix op het politie-bureau aflevert, en voordat de dienstdoende agent kan zeggen, dat dit niet de bedoeling is, jij snel wegrent, dat kado beslist op het paleis aankomt. Of de Koningin het zelf zal zien weet ik niet, maar een bedankbriefje van haar secretaris behoort tot de reeele mogelijkheden.

Overigens zal je pakje wel even opengemaakt worden door de politie, voor ze er mee aan de slag gaan. De reden zul je zelf wel kunnen raden.