hallo, ik heb op marktplaats een aperaat gekocht wat niet meer werkt. wat is mijn recht?

het toestel zelf opgehaald, wel gekeeken of het nog in de doos zat maar vedder niet, thuis aangekomen blijkt dat het al eerder uit elkaar is gehaald en het werkt niet meer.
wat is mijn recht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je kunt contact opnemen met de verkoper en proberen er met hem uit te komen.
Wil hij niet meewerken, dan vrees ik dat het wel eens erg moeilijk kan worden voor je om het geld terug te krijgen.
Je hebt het zelf opgehaald, je hebt de inhoud gecontroleerd en bent akkoord gegaan.

De volgende keer het apparaat dat je koopt toch even uitproberen bij de verkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

klik op de link beneden, daar geeft marktplaats antwoord in dergelijk geval..

Wanneer je echt vind dat je belazerd bent moet je naar de politie gaan en aangifte doen.
Maar ik zou ook eerst even contact opnemen met de verkoper en eerst rustig je verhaal doen, als hij een beetje coulant is, geeft hij je het geld terug..

Maar als hij voet bij stuk beleid doet, en aangeeft dat hij nog werkte toen hij het verkocht.. zit je best in een lastige situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vrees helaas dat je geen recht meer hebt op eventuele terug gave..
de verkoper zal je zeggen dat je ook de kans hebt gehad het te testen..
het kan ook op je terug weg stuk zijn gegaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jha okee maar waarom zou het aperaat dan zijn open gemaakt:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ ik127 Bewijs maar eens dat dat al is gebeurt, Dat kun je niet, dan zegt de verkoper dat je dat zelf gedaan hebt.