Mijn scooter is ingenomen en staat nu op het bureau, hebben ze nu het recht om in mijn buddy te kijken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Kees024, Bij inbeslagname van de scooter wil de politie altijd de buddy openen om de inhoud te controleren. Je krijgt een oproep om erbij aanwezig te zijn. Als controle niet kan wachten mag de politie zelf de buddy openen zonder aanwezigheid van de eigenaar.

Antwoorden (1)

Ja als je scooter in beslag is genomen kunnen ze overal eens naar kijken dus ook je buddy.
ronron1212
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ plus Politie neemt nooit zonder reden een scooter in beslag. Meestal opent de politie niet zelf de buddy maar wordt in dit gevalt @Kees024 naar het bureau geroepen en wordt hem verzocht de buddy te openen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ plus. Zal idd in bijzijn gevraagd worden te doen, indien er reden toe is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Meestal openen ze hem toch tijdens de rollerbank wat dus iet gedaan is. De scooter liep alleen te hard dus zal er nu nog een reden zijn waaroor die geopend kan worden?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Kees024, Scooter liep alleen te hard ???
Vanaf 1 juli 2014 wordt de scooter alleen daarom niet meer in beslag genomen.
De politie of opsporingsinstanties mogen voertuigen in beslag nemen als bewijsmateriaal, om een strafbaar feit mee te bewijzen.
Opvallend is dat je je nogal zorgen maakt over het eventueel openen van de buddy.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Tussen de regels door zeg je eigenlijk dat je niet wilt dat de buddy geopend wordt.
Je hoeft hier niet te vertellen wat die reden is (zou ik sowieso hier niet doen ;-)) Ik weet niet wat wijsheid is?
Niks zeggen en hopen dat de buddy gesloten blijft.
Eerlijk melden wat er in de buddy zit.
Maar dat ligt aan de inhoud..... In ieder geval: succes ermee!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Niet de mooiste bron: https://www.112-ov.nl/112-enschede/gestolen-scooter-ongeldig-rijbewijs-drugs-op-zak-en-openstaande-straf-scooterrijder-aangehouden-in-enschede/ Maar je kunt lezen dat ze ook wiet aantroffen.
Dus ook hier is de buddy waarschijnlijk geopend, na in beslag nemen.