Bij ''brillen optiek-er PEARL ''ligt er een folder : bij aankoop een bril de tweede gratis *maar bij aanvraag moet men 2/3 zelf betalen mag dat

ALS MEN GRATIS EEN TWEEDE BRIL PROMOOT MOET MEN DEZE TOCH BEKOMEN ZONDER VOORWAARDE. GRATIS IS GRATIS

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Kimath
13 jaar geleden
caps lock is niet nodig hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN, wij kunnen er niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon naar specsavers gaan ;)

Antwoorden (4)

Hij geeft gratis de 2de bril, niet de glazen, die moeten wel betaald worden. En dan zul je wel op dat bedrag uitkomen
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is het ook wel inclusief glazen. Maar dat moet er bij staan. Maar let dan ook op want dat gaat maar tot een bepaalde sterkte. Ik heb zelf -8 en dan val je dus overal buiten.
Wat bedoelt wordt is dat de bril (het montuur) gratis is, maar helaas komen daar altijd nog de kosten van de glazen bij.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat het een misleidende reclame is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, het is hier toch iets anders, het staat duidelijk op de site:
"Als u een complete bril (= montuur + glazen) koopt voor een totaal bedrag van minimum 177 euro, dan kiest u er gratis een tweede bril bij t.w.v. max. 1/3 van het totale aankoopbedrag van uw eerste aankoop. Zo kijkt u het hele jaar door haarscherp! "
http://www.pearle.be/home/acties/Bril_Plus/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK IK GA HET EENS PROBEREN OF ZE MIJ EEN BRIL GEVEN MIJN BRIL MET GLAZEN HEEFT 249 € GEKOST .IK MOET DAN EEN BRIL KRIJGEN VAN 83 € WORDT VERVOLGT
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat die CAPSLOCK eens met rust!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toe nou Suzy, vraagsteller heeft een bril nodig zei hij net nog, ga jij het hem nog moeilijker maken door te zeggen dat hij met kleine letters moet tikken.
Je gaat de fout in bij je geschreeuwde toelichting: het idee dat dat per definitie zonder voorwaarden zou zijn. Bij dit soort acties staat altijd 'vraag naar de voorwaarden', of de voorwaarden staan er gewoon bij. Logisch, anders zou je een supergoedkope bril kunnen kopen en daar een gratis superdure bril bij eisen. Want 'gratis is gratis' toch, 'zonder voorwaarden'?

Bij de eerste blik op de actiepagina van Pearle zie ik staan: "dan kiest u er gratis een tweede bril bij t.w.v. max. 1/3 van het totale aankoopbedrag van uw eerste aankoop."

Dat is dus de voorwaarde: je tweede bril krijg je gratis, en dat moet een bril zijn voor maximaal 1/3 van de prijs van je eerste bril. Dat kan prima voor een reservebril: je neemt niet zo'n duur montuur, geen varifocus, niet die extra luxe ontspiegeling.

Je hoeft dus ook niet 2/3 te betalen, Pearle is juist zo aardig om - als je een bril kiest die eigenlijk buiten de actievoorwaarden valt - je een korting aan te bieden waardoor je hetzelfde voordeel hebt als iemand die wel een bril volgens de voorwaarden kiest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk de tekst voorop de folder. Echter je moet de contractvoorwaarden er even op na slaan en die zullen zeer waarschijnlijk precies omschrijven aan welke voorwaarden je moet voldoen.

Hierbij als voorbeeld de voorwaarden van een gelijkwaardige actie uit 2006.

Deze actie is geldig van 3 april tot en met 2 juli 2006.
Koopt u een complete bril dan krijgt u van Pearle Opticiens de 2e bril gratis.
Voor uw gratis 2e bril heeft u de keuze uit alle monturen, behalve de monturen met een oranje sticker.
De goedkoopste van de 2 monturen krijgt u gratis.
Als de glazen van de 1e bril die u koopt enkelvoudig zijn, dan krijgt u ook enkelvoudige glazen voor uw gratis 2e bril.
Als de glazen voor de 1e bril die u koopt multifocaal zijn, dan heeft u de keuze tussen multifocale of enkelvoudige glazen voor uw gratis 2e bril.
De glazen in uw gratis 2e bril zijn van dezelfde sterkte als de glazen in de 1e bril.
De gratis glazen voor uw gratis 2e bril zijn standaard (gekleurde) kunststof enkelvoudige glazen (index 1.5) of standaard (gekleurde) kunststof multifocale glazen (Variview Basic, index 1.5).
Voor bewerkingen behalve kleurtoeslag van uw glazen in uw gratis 2e bril vragen wij een geringe bijbetaling.
De actie is niet geldig in combinatie met andere goeie acties van Pearle.

De huidige voorwaarden kun je misschien op de site van pearl vinden.