vervangende hechtenis/wat voor soort detentie half open,gesloten

Weet iemand hier misschien een antwoord op.

Als je moet zitten omdat je een schadevergoedingsmaatregel niet kan betalen, in wat voor soort detentie kom je dan.
Is dit gesloten, half open.
Het betreft hier geen straf maar een maatregel.
Op de site van het CJIB en veder op internet is echter naar mijn weten niks over te vinden.
Het betreft hier een maatregel voor de periode van 359 dagen vervangende hechtenis.

Ik heb wel al een aantal mensen gehoord die voor openstaande verkeersboetes zitten maar daar gelden weer andere regels voor.

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.
Heb zelf al meerdere advocaten gesproken die mij ook het antwoord op deze vraag niet kunnen geven.

Het CJIB zelf gebeld maar de "telefoon" mensen daar kunnen er ook geen antwoord op geven.
Het enige wat ze zeiden, is dat het niet zwaar wordt gezien als straf.

En nu we toch bezig zijn; Normaal kun jij bijvoorbeeld stapeltraject doorlopen (mits je gedrag goed is) maar geld dat ook voor deze maatregel?

In iedergeval alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Vervangende hechtenis betekent dat je gewoon opgesloten wordt in een penitiaire inrichting (gevangenis) of een huis van bewaring.

http://www.cjib.nl/Organisatie/Jaarberichten/jaarbericht_2006/processen_en_cijfers/Arrestaties/index.aspx

Het heft natuurlijk ook niet de plicht van betalen op. Je moet de schadevergoeding alsnog betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je heldere antwoord !! Super.
Alleen wat ik hoor van meerdere mensen de 1 gaat naar half open de ander gesloten.
En je hebt bij "normale" detentie recht bijvoorbeeld op stapeltraject; eerst gesloten dan half open, dan open en evt enkelband.
Maar geld dat voor dit soort maatregelen ook ?
Ik kan er sowieso erg weinig over vinden op het internet.

Andere antwoorden (1)

Ik vermoed dat er geen standaardregels voor zijn.
Vaak kom je te zitten waar er plek is.
Of er een 'stapeltraject' mogelijk is zal degene moeten overleggen zodra de hechtenis ingaat denk ik.