Is de leugendetector betrouwbaar?

Kan dus deze aparaat jou wijs maken of iemand liegt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
6.4K

Het beste antwoord

Een leugendetector levert de hoogste betrouwbaarheid op de vraag of iemand liegt. Het betrouwbaarheidspercentage ligt op ongeveer 95%, terwijl een psycholoog of rechercheur net boven de 50% komen. 100% betrouwbaarheid is niet mogelijk, maar als je twijfels hebt, kun je de test nogmaals doen. De kans dat je er dan naast zit is bijzonder klein. Kortom; als je een antwoord nodig hebt op de vraag of iemand liegt, dan kun je het beste de leugendetector inschakelen. Zorg wel dat de onderzoeker een goed opgeleide psycholoog is met alle benodigde certificaten en veel ervaring!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee. 100% garantie is er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een leugendetector kan nooit helemaal betrouwbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die de leugendetector kunnen manipuleren
En daardoor is de leugendetector niet 100% betrouwbaar .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de emoties die hebt tellen ook mee, bang, boos, verdrietis of als je zenuwachtig bent. Daardoor kan de uitslag veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt inderdaad dat mensen de leugendetector kunnen manipuleren. ik ken zelf iemand die glashard kan liegen en dat zo erg ondercontrole heeft dat je er op geen enkele manier kunt achter komen.. de dingen die hij mij heeft verteld om het te kunnen doen zijn

1. het vooruit denken en situatie veranderen dat er geen mogelijkheid is om er achter te komen of bewijs is en
2. het totale lichaams beheersing en controle, emoties op 0 en het zelf geloven in je leugen.

dit is namelijk ook de reden waarom ze de leugen detector niet bij grote criminelen gebruiken die moeilijk op te pakken zijn. "er is namelijk maar 1 weg, dat is de harde weg" 3 wereld landen schudden eerder informatie uit iemand dan europa & VS.

maar vergeet 1 ding nooit, De waarheid komt altijd boven water ;)
Gr. Kay