Voorlopig niet.
Omdat de Noordpool in de toekomst ijsvrij zou kunnen worden zijn een aantal aanliggende landen een oorlogje aan het voeren om dat gebied te claimen voor exploitatie.
Rusland gaat daar heel ver in ...en doet vandaag de dag nog aan vlaggen planten.
Ook Canada en Noorwegen zijn ijverig bezig om hun maritieme grenzen tot op de meter af te bakenen.
Natuurorganisaties doen er alles aan om het gebied te vrijwaren...en lijken voorlopig te wineen; Maar voor hoelang ? Aangezien de exploitatie nog niet mogelijk is blijft het nog windstil.
Maar de vrees is van het moment dat het 'kan' door afsmelten van het ijs , dat dan alles in hevigheid zal losbarsten.
Hieronder link naar een wetenswaardig artikeltje :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat mag je niet

Toegevoegd na 1 minuut:
[De noordpool heeft geen vlag en is niemands eigendom, maar canada en rusland claimen beiden dat het van hen is. Een ding is zeker: JIJ bent niet ed eigenaar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Stevebravo;

Volgens mij mag je nergens zomaar onaangekondigd naar grondstoffen of bodemschatten boren of graven, dus ook niet op de Noordpool. Niet dat je daar veel zult vinden, want het gebied bestaat uit een grote drijvende ijsmassa met daaronder een diepe ijszee, dus voor je de bodem hebt bereikt gaat wel even duren. En dan zul je nog eerst moeten gaan uitvinden of er daar überhaupt wel gas in de grond zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee zou ik niet doen. Dan krijg je Rusland, Noorwegen, Amerika, Denemarken en misschien nog een paar ijsberen op je dak.