Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vergoeding na een ongeluk

als na een ongeluk de tegenpartij niet wil betalen, is het dan niet zo dat je de persoon, die het ongeluk heeft veroorzaakt, via zijn/haar wa verzekering aansprakelijk kunt stellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
764

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je stelt niet de verzekering van de schuldige aansprakelijk. Je stelt de schuldige aansprakelijk, en het is aan hem/haar om dat geld eventueel terug te krijgen van een verzekering.
(Lees meer...)
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de chauffeur van de auto had een lease auto en de verz. daarvan wil niets betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo de verzekering wil niets betalen ?
betrof het dan rijden onder invloed ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee want de politie heeft een rapport opgesteld wat in het voordeel van de verzekering is, en de politie heeft mijn verhaal niet gehoord c.q. genoteerd
Dat is het hele idee. Als die persoon niet wilt betalen, is hij waarschijnlijk ook niet verzekert...

Het aansprakelijk stellen kan altijd... het is een officiele beschuldiging. Aan de persoon om het maar te regelen. In principe zou het voor jou niet uit moeten maken waar het geld vandaan komt, als hij maar compenseert.

Hij zou dat dan moeten doorgeven aan de verzekering... Je hebt wel zijn medewerking moeten hebben anders wordt het wel erg lastig.

Anders is er nog alijd de politie....
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de politie heb je niet veel aan, (sorry mijn ervaring) na het ongeluk hebben ze mij niet eens iets gevraagd alleen mijn kenteken ingenomen, ging om een kop staart botsing met 3 auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
p.s. ik was de middelste auto
daar heb jij geen last van dat regelt de verzekering .
het zal dan uiteindelijk een civiele procedure worden ,een lang slepende kwestie dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals gezegd door de anderen, stel je de persoon aansprakelijk. Die kan vervolgens met dat verhaal naar zijn verzekeringsmaatschappij. Er kan wel een probleem met de bewijslast zijn als die ander ontkent. Daarom is het verstandig om de politie erbij te halen als er een ongeluk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding