Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het toegestaan iemands schutting over te klimmen omdat een voetbal bijvoorbeeld er perongeluk overheen gegaan is?

Er klom toestraks bij mij iemand over de hek en ik vroeg me af of het toegestaan is zonder toestemming over iemand schutting te klimmen om jou eigendom terug te vorderen, terwyl je geen toestemming hebt van de bewoner. Ik had geen zin om de voordeur open te maken en opeens zie ik een puber over de schutting heen klimmen. Ik vroeg me dus af of dit zomaar toegestaan is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is niet toegestaan, aangezien je zonder toestemming iemands privé-terreint betreed. Voor het betreden van privé-terrein staat een boete van rond de €60,-.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, dat mag niet. Het valt onder huisvredebreuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is absoluut niet toegestaan.

Maar hebben we dat niet allemaal wel eens gedaan als kind, en waren we dan niet allemaal bang voor de boze buurman? Dus als je het niet meer wil: gewoon je beste boze buurmangezicht opzetten en boos worden. En natuurlijk geregeld alle ballen terug over de schutting mikken. Of heel duidelijk zeggen dat ze de volgende keer even netjes aan je voordeur moeten bellen als er weer een bal over de schutting gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het mag idd niet, maar je zegt zelf al dat je geen zin had om de deur open te maken, dus ze hebben wel eerst netjes aangebeld, we zijn allemaal jong geweest.
en het zijn spelende kinderen die je vast ook wel meer hebt gezien, je kan hun wel vragen de volgende keer aanbellen en indien je het niet hoort.even op de raam tikken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet toegestaan. Het is normaal in zo'n geval even aan te bellen en de bal terug te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding