Ha, die Gdanonym;

Voor mij is de grens overschreden als de provocateur geen objectief doel met zijn uitspraken heeft, maar enkel op effectbejag en zelfpromotie uit is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zijn twee verschillende begrippen.
Het kan wel zijn dat mensen zich geprovoceerd voelen als je je mening uit, maar dat hoeft helemaal niet de bedoeling te zijn.
Als jij vindt dat bijvoorbeeld alle honden verboden moeten worden omdat er te veel poep ligt, is dat jouw mening.
Jij hebt last van de poep en vindt het een goede oplossing als de honden dan maar verdwijnen.
Je zult snel tot de ontdekking komen dat hondenliefhebbers hier gepikeerd door raken en zich geprovoceerd voelen, terwijl je in het geheel niets tegen hondenliefhebbers hebt.
Het ligt er dus maar aan wat jouw mening met de gevoelens van een ander doet.
Uiteraard ligt het gevoeliger naarmate het onderwerp "zwaarder" is.
Zo zijn woorden als hitler, moslim, neger etc. in een uiting van je mening al heel snel provocerend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
provoceren doe je om een reactie uit te lokken. je mening verkondigen niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is in de meeste westerse landen vastgelegd in de grondwet en bij twijfel dient de rechter daar een oordeel over te vellen. Per land is het verschillend en de US is daar het ultieme voorbeeld van. Daar kan alles gezegd en gedaan worden. Dit weekeinde vind er waarschijnlijk een Koranverbranding plaats en niemand kan daar iets tegen ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan waar je woont ja...sommige imams zeggen dat wij,westerlingen,het niet verdienen om te leven.Niemand die daar over valt,maar als wij iets negatiefs over de islam zeggen,staat de wereld in rep en roer.Het is gewoon een feit...wij mogen niks zeggen over de islam,terwijl zij alles (denken) te mogen zeggen.