Is er een verschil tussen bewindvoering en beschermingsbewind? Kom het allebei tegen, maar volgens mij is dit niet hetzelfde...klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K

Het beste antwoord

Als we spreken over 'bewindvoering' is het belangrijk helderheid te scheppen over welke soort bewindvoering we het hebben: beschermingsbewind of bewindvoering in het kader van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WNSP).

Beschermingsbewind is voor mensen die hun financien niet zelf kunnen regelen (denk aan verstandelijk gehandicapten, dementerenden)

bewindvoering is als mensen schulden hebben gemaakt en deze mensen te helpen daaruit te komen wordt zo dat stukje even van ze afgenomen. dit zijn mensen die het technisch gezien wel zouden moeten kunnen, maar er toch veel moeite mee hebben.
sterredag