mag je in de gevangenis als je dat vriendelijk vraagt?

het zou handig zijn om te overnachten als je geen geld hebt voor een hotel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Het beste antwoord

Ook al vraag je het heel vriendelijk, je mag zomaar niet de gevangenis in. Dan zou iedere zwerver een droge en warme slaapplaats hebben.

Gevangenissen zijn bedoeld om criminelen in op te sluiten. Als die plekken bezet gehouden worden door mensen die onderdak zoeken, dan hebben we een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ik denk als je het niet vriendelijk vraagt, de kans groter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook mijn antwoord. Maar dan moet je het wel ECHT NIET AARDIG vragen.
Anders geloven ze je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, je gaat naar het politiebureau en gooit er een raam in. Je doet dat gewoon net zolang tot ze je opsluiten. Gratis voedsel en onderdak, yay!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha... Zo is het. Vraag het maar heel heftig aan Geert Wilders. Het liefst zwaaiend met zware voorwerpen. :P
Onlangs hebben ze dit gedaan bij hoge uitzondering.
Dit was een Wens van de 97 jarige mevrouw Glastra.
Zij wilde dit graag een keer meemaken.
Na het bezoekje aan de gevangenis ging ze langs bij de radio studio.

Dus hoe je het ook vraagt dat zal je niet mogen.
Alleen bij een misdrijf
of bij een eventuele open dag van de gevangenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon stomdronken aankloppen bij het politiebureau, grote kans dat je dan je roes mag uitslapen in een cel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat mag niet, gooi een ruit in van een leegstaand pand, ga wildplassen, beledig een politie agent en dan mag je gratis overnachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
nou ja, gratis..
Gegarandeerd dat je toch een rekening gepresenteerd gaat krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enig idee wat dat gaat kosten?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Bij alle drie de voorbeelden wordt je na verhoor waarschijnlijk weer heengezonden, tenzij er speciale omstandigheden zijn; late tijdstip, je staat op de veelplegerslijst etc. Bij wildplassen zijn de kosten vervolgens 90 euro. Bij vernieling en belediging bepaalt de Officier van Justitie het transactievoorstel ( als je tenminste een voorstel krijgt aangeboden).
Dit kan niet om een hele simpele reden.

Alle gameconsoles, computers, televisies, fitnessmogelijkheden, zwembaden, ... die betaalt worden door de overheid zijn NIET bedoeld voor de bevolking die het heeft gefinancierd. Deze mogelijkheden zijn er enkel voor degene die het niet gefinancierd hebben, of degene die het zich wouden toe-eigenen, of voor degene die hunzelf niet onder controle konden houden.

Dit is misschien wel iets te cru uitgedrukt, maar hier komt het op neer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,
Want ik ken hier een precedent.
Een bedelaar , zonder eten, zonder verwarming en zonder bed kwam aanbellen in de gevangenis : hij werd doorgestuurd.
Misschien had die arme stakker beter een misdrijfje begaan? Hij zou misschien gemakkelijker binnenraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla de bewaker het ziekenhuis in, plaats gereserveerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat je hier wel een punt hebt: als je om wat voor reden dan ook dakloos bent, dan vind ik het niet zo gek wanneer de staat een opvangmogelijkheid heeft. Aan zo'n recht zou dan ook een plicht moeten zitten, namelijk, dat je er iets voor doet, bv. een paar uur werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Detentie is niet goedkoop, zo'n €180 per etmaal. Dat alleen lijkt me al een goede reden om het niet toe te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, precies wat ik had willen zeggen: PLUS
Gevangenis zal een beetje moeilijk gaan, Gerrit. Mag het ook een politiecel zijn? Je gaat gewoon met een flinke steen voor een(bemand) politiebureau staan en gooit daar een ruit in. Gegarandeerd,dat ze je dan en tijdje kost en inwoning verstrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet en maar goed ook, want dan overnacht je op mijn kosten en zo aardig vind ik je nou ook weer niet. (-:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL+
Nee dat kan niet. Anderz zou de gevangenis vol zitten met daklozen waardoor er plaats te kort komt voor echte criminelen.

IN amerika bv: proberen zwervers zich crimineel te gedragen om zo in de gevangenis te komen....

De gevangenis wordt gefinancierd door de overheid en is bedoelt om misdadigers op te sluiten niet voor onderdak daar dient andere diensten en organisaties voor zoals legers des heils of daklozen opvang enz....

Tuurlijk kan je wel als je echt op straat leeft expres je crimineel gedragen zodat je kan uitzitten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de eerste plaats heeft de gemeente de plicht tot huisvesting en voeding (kosten in de eerste levensbehoefte) Als je dakloos bent zijn er wel opvangmogelijkheden bij het leger des heils (acuut) of sociale pensions (lang termijn) verder zijn er ook nog gespecialiseerde opvang. En voor degene die strafrechtelijk in de fout zijn gegaan is het de gevangenis. Maar waarom zou je vrijwillig je vrijheid inleveren terwijl er voldoende alternatieven zijn?
Als het voor de kick is dan heb je een mooie reden om eens flink tegen een diender te keer te gaan en gaat het je om het bajes leven dan denk ik dat je er snel zat van bent. Daarvoor moet je een rechter een flinke hak zetten dan kom je daar vanzelf terecht.