mag je de informatie geven/verkopen om muziek te downloaden?

naar aanleiding van http://www.goeievraag.nl/vraag/downloaden-muziek-films-tv-series.48402
het is verboden om muziek te downloaden en dan te verkopen, maar mag je wel de informatie die nodig is voor het downloaden geven/verkopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In Nederland is het niet illegaal om te downloaden (wel is het onwettig om illegale content aan te bieden). Het is dus evenmin illegaal om te vertellen hoe je download. Dat laatste trouwens kan evenzo goed om legale content gaan. Verder, wanneer jij een muziek download en je hebt er voor betaald, en je hebt er genoeg van, waarom zou jij dat dan niet mogen doorverkopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, zolang je de instructies niet uitvoert die de informatie geeft, ben je niet strafbaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op GoeieVraag.nl mag je deze informatie echter niet verstrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site is het niet toegestaan informatie te verstrekken die nadrukkelijk nodig is om illegale acties te ondernemen. Dus informatie over het deblocken van je ipod, illegaal downloaden of kraken van een bankkluis kunnen hier niet.