Is het normaal om als 13 jarige een krantenwijk van 600 kranten te bezorgen op dinsdag?

Dus in 1 dag 600 kranten verzorgen voor 6,95?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet normaal, sterker nog, het is verboden, Minimumleeftijd kranten bezorgen is 15 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Dat is de ochtendkrant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het veel te weinig.
Heb laatst toevallig ook mijn vriendin geholpen met folders in elkaar vouwen (zei was hier pas mee begonnen) en zij kreeg ook echt heel weinig betaald. Ik schrok daar echt van. Ze is er echt dagen druk mee. Van mij mag daar verandering in komen.

Het beste antwoord

Niet iedereen heeft op zijn 13de al een baantje, dus in die zin is het niet doorsnee dat je zo'n krantenwijk had ( je bent inmiddels gestopt schreef je).

Van een krantenwijk wordt je echter ook niet slechter. je verdient je eerste geld. als je 3,5 uur doet over de wijk zit je op een kleine twee euro per uur ( bruto=netto omdat je hoogstwaarschijnlijk nog geen belasting hoeft te betalen). dat is best een leuk uurloon voor jouw leeftijd. Als je nog wat sneller werkt, gaat het uurloon zelfs nog omhoog.

Verder krijg je door een krantenwijk gratis de nodige beweging en het is nog goed voor je karakter ook. niet voor niks bestaat de uitdrukking "van krantenjongen tot miljonair". Je wordt een doorzetter van het hebben van een krantenwijkje.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ligt aan de verte van je wijk, als het dichtbij is ben je minder tijd kwijt, en tijd is geld. je moet per uur rekenen, hoelang werk je eraan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langer dan 3 en een half uur inclusief de kranten opvouwen
ja dat vind ik normaal, 200 huizen per uur, 3 uur lang. dat is 2,25 per uur. ik krijg als 17 jarige slechts een halve euro meer(als de belasting er af is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een 13-jarig is het niet gek.. Als ik naga wat het minimum loon met aftrek van belastingen zijn per uur, is het niet gek.

Daarnaast; wat is normaal; jij hebt de baan geaccepteerd. Je kunt ook een andere wijk nemen of een folderwijk, alleen levert dat niet veel meer op sinds de folders geseald zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja is normaal. Wees blij dat je mag van je ouders. Ik mocht niks en moest het doen met m'n zakgeld. Was minder dan jij voor je krantenwijk krijgt. Misschien mag je (wettelijk gezien) nog een krantenwijk erbij nemen, heb je dubbel zoveel.