Is Laura Dekker niet leerplichtig tot haar 16e of 17e? Of moet ze onderweg lessen volgen van school?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat Laura na al haar escapades van de afgelopen tijd een beetje onder/boven de Nederlandse wetten staat...!

Natuurlijk is ze leerplichtig. En zogenaamd blijft ze iets doen aan school, tijdens die wereldreis. Ik heb twijfels over dat laatste en vind het bedenkelijk dat men in Nederland bijzonder streng voor de een aan regels vasthoudt ( Ik ken situaties waar de kinderen zelfs geen uur vroeger naar huis mochten, om het vliegtuig te kunnen halen; terwijl er niet eens meer een officieel programma meer was!) , terwijl iemand anders (dit 14- jarige kind)zich maar liefst 2 jaar aan het reguliere onderwijs kan onttrekken! Natuurlijk: er is iets bedacht waardoor ze lessen kan volgen. Maar wie controleert, overhoort en toetst? Henk de Velde (overbekend zeezeiler en zeker niet iemand van ' de regeltjes' ) vindt het zelfs een foute manier van doen. Zo'n kind moet in elk geval eerst die school afmaken, want tijdens zo'n reis zal daar echt niet al te veel van komen. Hij is al decennia aan het wereldreizen, dus als een het kan weten is hij het.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100