Mag iemand zijn kinderen die niet naar hem omkijken onterven?

de kinderen zijn nu volwassen
vroeger had hun moeder onwaarheden verteld
toen ze opgegroeid waren hebben ze pa nooit naar zijn versie gevraagd
pa bezit nogal wat. mag hij die aan mij zijn tweede vrouw achterlaten
ik heb hem niet opgehitst.
en what about kindsdeel en legitime portie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geachte mevrouw. Ik sta aan de andere kant van de lijk, recentelijk heb ik mijn vader ten grave moeten dragen. Als enige keek ik WEL naar hem om na een zeer pijnlijke scheiding. Hij is onlangs overleden men een negatieve nalatenschap. Ik heb me erg voor hem ingezet, net als mijn vrouw. Het verdriet over hoe alles gegaan is EN de nasleep van de dramatische nalatenschap hebben ons als gezin er een nachtmerrie bij bezorgd. Waarom vertel ik dat: Kinderen kunnen zo geindoctrineerd en getraumatiseerd worden door hun moeder, dat ze mogelijk domweg geen raad met de situatie weten. Vooral als hun moeder nog leeft, kan het zijn dat ze de kinderen (ofschoon volwassen) zo via de list der loyaliteit aan zich gebonden heeft dat de kinderen daar zelf niet los van kunnen komen. U kunt het op de erfeniskwestie gooien maar ik weet uit ervaring dat een HERSTEL tussen Vader en kinderen veel meer oplevert dan het kost, wellicht ook voor u zelf. Verdriet, pijn maar vooral de vreugde van herstel en rechtdoen is met geen geld te betalen. Wat heeft u aan ongeluk, geld maakt NIET gelukkig. Zeker niet als dat betekent dat de kinderen pijn ondergaan door manipulatie en onttrekking van hun vader en als hij overleden is nog eens een familierel waar niemand, op de advocaten en notaris beter van wordt. Het lijkt mij dat u van uw man houdt, de miskenning veroorzaakt door zijn ex-vrouw via zijn kinderen vernietigt veel in een mens , zeker als haat via zijn kinderen uitgeoefend wordt, door misleiding ontstaan. Een herstel, waarbij recht kan geschieden (ruim) voor overlijden, overstijgt de waarde van een erfenis vele malen en kan zelfs door geluk het leven verlengen. Onterving zou gezien kunnen worden dat hun moeder gelijk had, wat naar ik begrijp NIET zo is. Uw man leeft deels via zijn kinderen voort, zou er alsnog een goede verstandhouding kunnen ontstaan tussen uw man en zijn kinderen, mede geinitieerd door u, dan laat u zien dat u een edele persoon bent en u contact kunt houden met zijn kinderen. Ze zullen beseffen dat als hun vader een vrouw met deze karaktereigenschappen verkoos boven hun moeder, de kinderen gaan beseffen hun moeder niet het belang van haar kinderen voor ogen had. Naar ik begrepen heb zijn de mensen die elkaar vinden kunnen, nog in leven. Geluk kan ontstaan door goed te doen, daar kan geen erfdeel (groot of kleiner) tegen op. Niets is beledigend bedoeld, ook niet als dat zo lijkt. Ik wens u wijsheid EN geluk.

Ha, die Haydy; Er bestaan wel mogelijkheden om echtgenoten en eigen kinderen deels te onterven, maar dat betekent nooit dat zij niets zullen krijgen. Het erfdeel is voor hun wettelijk vastgelegd. Zie linkje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100