Is een bedrijf verantwoordelijk te stellen voor het niet markeren van lage paaltjes uit de grond op een parkeerterrein?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als het midden op het terrein staat wellicht wel. Maar als ze buiten het 'parkeer en rijgebied' staan denk ik dat je weinig kans maakt. Feitelijk ben je dan zelf met de auto op de verkeerde plek.

Toegevoegd na 26 seconden:
Als het op het parkeerbgebied is, zou het onder de aansprakelijkheid van de eigenaar van het terrein moeten vallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, kan dit. Er moet dan sprake zijn van een onrechtmatige daad die toegerekend kan worden aan het bedrijf. Of hier sprake van is, is moeilijk te zeggen en zal afhangen van de omstandigheden van het geval. Het bedrijf is beheerder van zijn eigen terrein en aansprakelijkheid wordt binnen de bedrijfssfeer sneller aangenomen dan wanneer het een priveterrein van een particulier betreft. Je kan sowieso het bedrijf aanspreken op haar verantwoordelijkheid en misschien valt het onderling eenvoudig op te lossen.