Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou het wettelijk mogelijk zijn een 'rookhuis' op te richten ,waarbij naast roken ook drank geconsumeerd zou worden ?

Kan men de wet niet omzeilen met een paar handige ingrepen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
765

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Zeker.

In Duitsland wordt een dergelijke loophole al gebruikt, en zijn heel veel bars nu clubhuizen voor rokersclubs. Lidmaatschap is de prijs van een consumptie. Bij lid worden krijg je ook een consumptie gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft die ene cafehouder uit Amsterdam of Rotterdam toch al geprobeerd?

Je zou een societeit op kunnen richten. Dat is geen publieke ruimte. Ben benieuwd of de heren van De Witte in Den Haag hun sigaren nu buiten oproken, of nog zoals ze gewoon waren tesamen met de cognac.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijft het probleem van de werknemers die in die club, die hebben wettelijk een rookvrije werkplek nodig. Dus als er iemand beroepsmatig aanwezig is in die ruimte, kan het al niet meer.
(Lees meer...)
itsme
13 jaar geleden
Dat zou wettelijk eens goed uitgezocht moeten worden , en als die mogelijk bestond , dan zou de uitbater er een hele dikke boterham aan verdienen denk ik . De uitbater zal dan wel personeel in dienst moeten nemen die niet vies zijn van een sigaretje of sigaar uiteraard .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat, wanneer er sprake zou zijn van een vereniging die door de eigen leden geëxploiteerd wordt, er een redelijke kans bestaat dat die wet te omzeilen is.

Voor alle zekerheid zou ik dan wel zorgen voor een uitstekende ventilatie en een perfecte afvoer mogelijkheid voor de rook.

Dit laatste voor..als er tegen mijn verwachting in..toch een aanklacht volgen zou.

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding