Heb je recht op de Franse nationaliteit als je geboren uit een Franse moeder in Suriname?

een maand geleden
in: Wetgeving
ronron1212
een maand geleden
had je moeder de Franse nationaliteit
Amadea
een maand geleden
Volgens mij hangt dat af van de nationaliteit van vader én of vader en moeder getrouwd waren.

Antwoorden (1)

ja, je bent in principe Frans staatsburger. Uit de link (Engelstalig, vertaald door google translate):
'Alle personen die in het land zijn geboren uit ten minste één Franse staatsburger of buitenlandse ouder die zelf in Frankrijk is geboren, krijgen bij de geboorte automatisch de Franse nationaliteit.
Alle personen die in het buitenland zijn geboren en uit ten minste één Franse ouder zijn geboren, zijn vanaf hun geboorte automatisch Frans.'
tinus1969
een maand geleden