Kan Nederlandse rechter mijn stiefmoeder verplichten om in Marokko voor de rechter te verschijnen?

Ik heb een zaak in Marokko aangespannen tegen mijn stiefmoeder ivm een erfenis die verdeeld dient te worden, maar zij komt nooit opdagen al jaren niet.

Kan ik haar via de Nederlandse rechter laten verplichten, eventueel door een dwangsom te eisen, alsnog te laten verschijnen voor de rechter in Marokko? Of zijn er misschien andere methoden om haar alsnog voor de Marokkaanse rechter te doen verschijnen?

De rechtbank in Marokko heeft haar verschillende keren gedagvaard als ze in Marokko op vakantie was maar ze verstopt zich telkens de postbode langs komt en tekent dus de dagvardingen niet. Bijgevolg doet de rechter geen uitspraak in deze zaak en ligt de zaak stil.

5 maanden geleden
in: Wetgeving
2.2K
ronron1212
5 maanden geleden
waar woont je moeder en waarom in Marokko ?
AmarIsar
5 maanden geleden
Ze woont in NL maar heeft een vakantie huis in Marokko. We hebben samen recht op een erfenis (Grond en huis) in Marokko.

Geef als eerste antwoord