Product geretourneerd binnen 14 dagen, webwinkel zegt niet ontvangen, geldt herroepingsrecht dan toch?

Goedemorgen. Weet iemand of het herroepingsrecht altijd geldt wanneer een product teruggestuurd is en aangemeld binnen de periode van 14 dagen, maar de webwinkel geeft aan het product niet ontvangen te hebben?

Is een terugbetaling alleen juridisch af te dwingen wanneer de webwinkel aangeeft het niet ontvangen te hebben en weigert terug te betalen?

Kan een webwinkel de algemen voorwaarden zo beschrijven dat niet aan het herroepingsrecht en de terugbetaling hoeft te worden voldaan (namelijk door een niet ontvangen retour)?

Ik hoor het graag. Kon hier niet over terugvinden.

4 maanden geleden
in: Wetgeving
TurfGraver
4 maanden geleden
De verkoper mag wachten met terug te betalen totdat geleverde producten zijn terug ontvangen.
tinus1969
4 maanden geleden
Welk bewijs heb je dat je het product daadwerkelijk hebt teruggestuurd?

Geef als eerste antwoord