Komt er nog een helmplicht voor de fatbike?

Laast werd ik bijna door een klein jongetje bijna aan gereden omdat hij mij voorrang had moeten geven en kreeg ik van hem een middel vinger

6 maanden geleden
in: Wetgeving
ronron1212
6 maanden geleden
wat heeft dat met fat-bike te maken?
Amadea
6 maanden geleden
Wat let jou om een helm te dragen ook al is die nog niet verplicht?
dk
6 maanden geleden
Van de vele ongelukken en roekeloos rijgedrag

Antwoorden (1)

Een fatbike die niet is opgevoerd valt onder een gewone elektrische fiets, max 25km per uur. Daarvoor zijn wel gedachten om helmplicht in te voeren, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.
Echter waar je het over hebt zijn de opgevoerde fatbikes, die veel sneller gaan.
Die zijn illegaal, mogen helemaal niet op de openbare weg, en daarom zal er voor dat type fatbike geen helmplicht worden ingevoerd.
6 maanden geleden