Mag je in je eigen camper permanent op een camping verblijven?

Ik wil in een camper gaan wonen nu vraag ik me af Hoelang je dit op een camping kunt doen en zo dit niet permanent kan Hoelang ik per jaar van het park af moet

9 maanden geleden
in: Wetgeving
5.5K
tinus1969
9 maanden geleden
Heb je een adres waar je dan officieel ingeschreven blijft staan?
paulus811
9 maanden geleden
De meeste campings gaan in de winter dicht en sluiten het water af. Als je al mag blijven staan, wordt het survivallen.
paulus811
9 maanden geleden
Vergis je ook niet in wat een camperplaats kost. In bijvoorbeeld Zeeland is dit zomaar 250 per week.
tinus1969
9 maanden geleden
Officieel kan dit vziw niet.
SingingCoyote13
9 maanden geleden
ik weet wel dat in duinrell (wassenaar) bijvoorbeeld vroeger er vaste campers stonden, ze waren zelfs vaak zonder wielen meer maar gewoon huisjes geworden. die mensen en dat waren er veel, woonden daar permanent. maar dat was vroeger in de jaren 90. dat was een camper/woonwagenkamp wat aan Duinrell vastzat.
Ricardok
9 maanden geleden
Ik heb dan een brief adres zag een camping die het hele jaar open is maar vroeg me gewoon af of je ook daar onbeperkt mag zijn
paulus811
9 maanden geleden
@Ricardok, waarom vraag je het de camping dan niet gewoon? De mensen die hier antwoorden kennen echt niet alle regels die op de honderden campings gelden.
Ricardok
9 maanden geleden
Bedankt voor alle nuttige antwoorden ik ga er mee aan de slag

Antwoorden (1)

Wie permanent in een camper wil wonen, moet wel voldoen aan de Wet Basisregistratie Personen (Wet BRP), waarin staat dat het verplicht is een adres op te geven bij de gemeente. Dat kan het woonadres zijn, maar wie zo'n adres niet heeft, kan ook een briefadres opgeven, een zogenaamd postadres.
Heb je een vaste staplaats op een camping, dan mag je kampeermiddel het hele jaar blijven staan. Dit is anders bij een seizoensplaats (enkele maanden) of een toeristische plaats (enkele dagen/weken).
Toegevoegd op 22 augustus 2023 08:59: tekst
jc54
9 maanden geleden
TurfGraver
9 maanden geleden
Wel hele stuk lezen. ;)
https://www.nkc.nl/advies/wet-en-regelgeving/juridisch/praktijkvoorbeelden/mag-ik-in-een-camper-wonen/