Wat ligt de oorsprong van zichzelf autonoom of soeverein verklaren?

Op Twitter zie ik dat er blijkbaar mensen zijn die dat doen. Juridisch lijkt het mij totaal onhoudbaar.
Ik vraag me af hoe en waar dit is begonnen.

11 maanden geleden
in: Wetgeving
1K
tinus1969
11 maanden geleden
Leesvoer hier https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sovereign_citizen_movement
TurfGraver
11 maanden geleden
Of in het Nederlands.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Soevereine_burgers

Antwoorden (1)

De oorsprong ligt er al in de kindertijd wanneer het peutertje een eigen willetje krijgt. In de puberteit uitgroeiend tot afzetten tegen ouderlijk gezag. Dat is enerzijds evolutionair wel goed want men moer immers op eigen benen staan. Maar soms is dat doorgeslagen naar extremere vormen van zelfstandigheid waarbij de verbindingen die eigenlijk niet zo slecht zijn of zelfs heel goed en noodzakelijk worden verbroken.
Op spiritueel vlak zou je de zondeval van Adam en Eva ook nog als oorsprong kunnen noemen van een autonomie.
erotisi
11 maanden geleden
tinus1969
11 maanden geleden
Min, geen antwoord op de vraag. Lees anders: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sovereign_citizen_movement
LeonardN
11 maanden geleden
Min. Ik heb niet het idee dat je snapt waar de vraag over gaat.
erotisi
11 maanden geleden
ligt er maar net aan hoe je de vraag interpreteert en kan beantwoorden. Maar het zou inderdaad kunnen dat vs bedoelt hoe dat in de maatschappij is ontstaan. Je zou dan kunnen antwoorden dat het is ontstaan tijdens de coronapandemie.
tinus1969
11 maanden geleden
Ook dat klopt niet @erotisi
erotisi
11 maanden geleden
Blijkbaar weet jij het beter kun je dan ook een antwoord plaatsen?