Mag je een product als ingredient gebruiken en doorverkopen.?

ik maak voor mijn insecten een mengsel van een al bestaand product, met een paar extra ingrediënt om ze te voeren en dit blijkt al langere tijd een succes.

nu is het bestaande product het hoofd ingrediënt, als ik besluit om mijn mengsel te verkopen aan mede insecten houders, mag ik dat verkopen als mijn eigen recept of moet ik toestemming hebben van de fabrikant om hun aangepaste product te verkopen als zijnde een ander product.

Uiteraard zullen de mensen die dit bij mijn kopen niets weten van het bestaande product.

11 maanden geleden
in: Wetgeving
1.2K
tinus1969
11 maanden geleden
Is één van de ingrediënten een geneesmiddel, toevallig? Dan is het product al snel illegaal.

Antwoorden (1)

Als jij een product koopt en daar ingrediënten aan toe voegt heb je een nieuw product gecreëerd. De fabrikant van het door jou aangeschafte product (mogelijk heeft hij/zij ook met gewijzigde grondstoffen gewerkt) niet op de hoogte te stellen.
jc54
11 maanden geleden