Wat zijn de consequenties als ik als eigenaar in mijn bedrijfspand ga wonen?

Dag, Ik ben eigenaar van een opslag waar ik graag wil wonen. Ik ben zelfstandig en leef rond het mininum inkomen. ik kan er amper van leven. Voor een bijstand kom ik niet in aanmerking. Want ik bezig immers een pand. Nu is de woz waarde dit keer bijna verdubbeld, maar kom ik niet in aanmerking voor kwijtschelding. Ik wil best aan alle gemeentelijke rekeningen voldoen maar helaas kan ik het niet betalen. Wel als ik niet huur hoef te betalen voor mijn huidige (antikraak) woning (in een industriepand notabene eigendom van een andere gemeente. De huidige bestemming van mijn bedrijfspand is: Wonen uit te werken. het valt onder een zogenaamde paraplubestemming. Het is onduidelijk hoe lang het gaat duren voor dat deze bestemming in werking zal treden omdat volgens de gemeente op dit moment een industriebestemming van toepassing is, terwijl de huidige bestemming wonen, uit te werken is. Mijn droom is om hier in de toekomst een woning van te bouwen want ik heb een eigen klusbedrijf. Tot die tijd wil ik er graag alvast gaan wonen. (eventueel in een caravan voor de deur) Niet alleen bespaar ik zo geld voor de huur. ik bespaar ook enorm in de benzine kosten (het is een half uur rijden elke dag). En ik bied een oplossing voor mijn eigen woningnood (ik ben inmiddels al 10x verhuist van hot naar her met bijkomende kosten elke keer. Ook vind ik het een fijn idee dat ik bij mijn werkspullen woon omdat ik bang ben dat mijn gereedschap (inkomen) wordt gestolen.
Hoe krijg ik dit legaal geregeld?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Informeren bij de gemeente. Zij zullen waarschijnlijk vergunning moeten afgeven of de bestemming moeten aanpassen. Tot die tijd zal het illegaal zijn.
huge
een jaar geleden
Sorry mn verhaal is erg vaag en lang. Dat het illegaal is snap ik maar wat zijn de consequenties daarvan in de zin van. wat voor boete staat hier op. en krijg ik een waarschuwing of hoe wordt dit gehandhaaft?
tinus1969
een jaar geleden
De gemeente kan eisen dat je vertrekt, met ‘last onder dwangsom’. De interessante vraag is of de gemeente dit prioriteit geeft, als je dit stilletjes doet. Als je dit vraagt, krijg je te horen dat het niet mag.

Antwoorden (1)

Als je als eigenaar in je bedrijfspand gaat wonen, moet je rekening houden met verschillende consequenties. Ten eerste moet je de vergunningen en regels van de gemeente naleven. Daarnaast moet je de verzekeringen en belastingen aanpassen. Ook moet je de verhuurwetgeving in acht nemen. Als je deze stappen volgt, kun je in je bedrijfspand wonen.
10 maanden geleden