Mag een leraar een leerling (onder de 18 jaar) een tikkie sturen?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
ronron1212
een jaar geleden
Als het niet seksueels is waarom niet?
tinus1969
een jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen? De werkelijk belangrijke vraag is waarom dat tikkie is gestuurd.
Amadea
een jaar geleden
Voor zover ik weet stuur je iemand met een tikkie geld. Waarom zou een docent geld geven aan een leerling?

Antwoorden (3)

Ja, dat mag als beiden het er over eens zijn en er is een reden voor.
jc54
een jaar geleden
Ja, waarom zou dat niet mogen?
Een minderjarige is rechtens handelingsonbekwaam, tenzij het gaat om handelingen die in de maatschappij als normaal gezien worden voor minderjarigen (zie art. 233 en verder uit burgerlijk wetboek 1).
een jaar geleden
Ja, een leraar mag een leerling (onder de 18 jaar) een tikkie sturen. Een tikkie is een betaalmethode waarbij de ontvanger een betaalverzoek krijgt via een app. De leerling moet wel toestemming geven van een ouder of voogd om het tikkie te accepteren.
10 maanden geleden