Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb moeite met het schrijven ik schrijf vaak zo als je het zegt.kan dit invloet heben op het invulen van belangrijke papieren

ik zal een voorbelt geven inmidels weet ik dit nu
(school schreef ik sgool)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
804
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit meen je toch niet? Op elke computer zit spellingscontrole. Je hoeft die fouten toch niet allemaal te maken als je papieren invult? Je zult er wel wat extra moeite voor moeten doen. Ik denk nog steeds half en half dat dit een geintje is, te meer daar Goeie Vraag inmiddels ook aan spellingscontrole doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou inmidels door google als ik het niet zeker weet dan toets ik het word in en dan vragen ze bedoelt u soms dit
maar dat is toch nog vrij lastig
ik stuur ook niet zo vaak imailen terwijl ik toch veel vrienden heb die best ver woonen heb maar op 1 of andere manier houd het me vaak tegen
echt inekevl dit is geen grapje was het maar zo
groetjes en bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ineke: als je de spellingscontrole van GV gebruikt, komen er zéker onleesbare teksten uit je toetsenbord. Ook voor de spellingscontrole van Office, die natuurlijk oneindig veel beter is, geldt dat het niet zo simpel is als het lijkt voor iemand die geen bijzondere moeite heeft met spellen. Eigenlijk is een automatische spellingscontrole alleen zinvol voor mensen die van vrijwel alle woorden wel weten hoe je ze spelt, zodat ze zelf kunnen beoordelen of de suggestie van de spellingscontrole ergens op slaat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je doet er heel verstandig aan, vooraf aan te geven dat je deze moeite hebt. Dit levert beslist zowel begrip als hulp op, wanneer het om papieren gaat, die van belang zijn.
Ik ken talloze mensen met een schrijfprobleem. Ook mensen die het enorm ver hebben geschopt in de maatschappij!
Niet iedereen weet dat woordblindheid en dit soort narigheid helemaal los staat van wie of wat je verder bent en dat het ook niets over je intellect zegt.
Je kunt dat het beste opvangen, door standaard dit probleem van je te benoemen. (Bij formulieren die je moet opsturen, kun je een briefje bijvoegen. Aan een loket kun je vragen of iemand even mee wil kijken.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat kan wel invloed hebben op belangrijke papieren ja.
ze moeten namelijk wel goed begrijpen wat jij aangeeft op zo`n papier.
als het heel erg belangrijks is kan je het beste even een familielid of goede vriend vragen of die even wil helpen.
dan weet je zeker dat de papieren goed gelezen worden.

als het iets minder belangrijk is kan je nog even een klein briefje er bij in doen waarop je uitlegt dat je niet zo heel goed kan schrijven. en dat je er niks aan kan doen.
dan weten ze dat in ieder geval.

Misschien is een cursus ook wel wat voor jou ? er zijn heel veel mensen die op oudere leeftijd pas goed hebben leren lezen of schrijven. en ze zijn nu heel blij dat ze het toch nog hebben geleerd.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Bij belangrijke papieren of formulieren die je invult, is het van belang om juiste informatie op te geven. Als je daar een spelfout in maakt, kan het zijn dat de informatie niet meer juist is.

Daarom kan je het beste belangrijke papieren door een ander na laten kijken, of eventueel met iemand samen dit invullen. Je kunt daarvoor natuurlijk je eigen familie of vrienden vragen, maar je kunt eventueel ook een professional vragen: een wetswinkel, of je gaat voor een formulier van bijvoorbeeld de gemeente naar het stadhuis om daar te vragen om wat hulp.
(Lees meer...)
itsme
13 jaar geleden
Bij belangrijke papieren zou je minder serieus genomen kunnen worden,
Probeer gewoon goed te letten op de spelling.
Of laat je testen op dyslexie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding