Kan mijn contract na 3 x nog verlengd worden. Of is dit het einde van de arbeidsovereenkomst?

Ik ben plm. 2,5 jaar in dienst bij Jumbo als Hulpkracht Kassa. In de 2,5 jaar heb ik 3x contractverlenging gekregen, en een aanbod voor vaste uren, maar deze heb ik afgeslagen

Mijn 3e contract loopt af in mei ‘22. Kan het daarna nog verlengd worden, of word ik dan ontslagen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
Griffin
2 jaar geleden
Een werkgever kan 3x een tijdelijk contract verlengen, daarna moet dit worden omgezet in een vast contract, jij wil als werknemer toch ook een beetje vastigheid? Een werkgever kan dit niet eeuwig blijven verlengen...
Utrecht
2 jaar geleden
Je hebt jezelf ontslagen (of ontslag genomen).
Een werkgever mag max. 3x een tijdelijk contract aanbieden. Je schrijft dat je een aanbod voor vaste uren hebt gekregen, maar hebt afgeslagen.
Dus: ze mogen je geen nieuw tijdelijk contract meer geven en het vaste contract heb je afgeslagen. Dan heb je per 1 mei 2022 niets meer.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Na 3 keer moet een werkgever je een vast contract aanbieden. wil je niet, dan kun je vertrekken.
Wat bij ons bedrijf gebeurd zonder een naam te noemen, verlengen ze het niet naar een vast contract na 3x zo is in ons cao bepaald.
Al zou je nog zo graag willen blijven na 3x verlengen, na een jaar mag je weer reageren maar heb ik in de loop der jaren 1 iemand van terug gezien.
tinus1969
2 jaar geleden
Waarom heb je dat aanbod voor vaste uren afgeslagen?

Antwoorden (1)

Een aanbod voor vaste uren bij een tijdelijk contract is niet hetzelfde als het aanbod voor een vast contract. Wettelijk gezien zal jouw werkgever na drie tijdelijke contracten een vast contract aan moeten bieden. of beeindiging van de arbeidsrelatie.
jc54