Zijn er positieve berichten in de media over het rookverbod?

Vanuit de consument of vanuit de horeca? Zijn er groeperingen die het toejuichen?

13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Jazeker:

http://www.nu.nl/gezondheid/1639741/jongeren-positief-over-rookverbod.html

Jongeren vinden het een goede zaak dat er sinds 1 juli niet meer gerookt mag worden in restaurants, discotheken, bars en cafés. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van STIVORO.

Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2008/oktober/08/_rookverbod_valt_mee_
Een ongeveer gelijkluidende mening komt van Anouk Vermeulen van De Eeterij. "De mensen kunnen nu nog naar buiten maar afgezien daarvan heb ik niet de indruk dat het rookverbod veel gevolgen heeft voor ons. Ik hoor er nooit iets over van onze klanten. Sterker nog: er komen niet–rokers eten die anders niet naar binnen waren gekomen, dus in die zin werkt het rookverbod positief. Een ander effect is dat een aantal collega’s is gestopt met roken. Tot nu toe valt het dus allemaal erg mee."

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.nivel.nl/oc2/page.asp?PageID=12382&path=/Startpunt/subsites/Consumentenpanel/Actueel/Rookverbod

en vijfde deel van de Nederlanders met astma of COPD zegt na invoering van het rookverbod vaker naar het café of restaurant te gaan. Ook gezonde niet-rokers zullen meer gaan, rokers zeggen minder te gaan. Al met al maakt de horeca kans op 800.000 extra klanten na 1 juli.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben er positief over en inmiddels is het aantal keer dat iwij (mijn gezin) uit eten gaan (in de horeca dus) verveelvoudigd.....van iets als 1 keer per jaar naar ca 1 keer per maand.