Is het doorhalen van een artikel in een contract juridisch hetzelfde als het weglaten?

Ik heb een huurcontract gekregen welke een standaard contract is. De verhuurder geeft aan dat omdat het een standaard contract is, wat juridisch helemaal uitgeplozen is, er geen artikelen uit gehaald kunnen worden (welke niet van toepassing zijn), maar dat het wel doorgehaald kan worden.
Heeft dit dezelde juridische geldigheid?

3 jaar geleden
in: Wetgeving
19.3K

Het beste antwoord

In principe heeft dat inderdaad dezelfde gevolgen. Echter bij doorhaling kan wel onduidelijkheid zijn, dus let goed op hoe deze doorhaling is verwerkt. Zie:
https://www.flexnieuws.nl/nieuws/arbeidsrecht/concurrentiebeding-rechtsgeldig-overeenkomen-en-nageleefd/
erotisi
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Goede verwijzing, hartelijk dank!
In dit geval zijn de doorhalingen digitaal en is het is er vanuit verhuurder schriftelijk (per mail) aangegeven dat de betreffende artikelen doorgehaald kunnen worden.