Moeten (mannelijke) klanten ook mondkapjes dragen tijdens het knippen bij een kapper?

Als je een mannelijke klant hebt lijkt het me heel lastig om een klant te knippen tijdens een knipbeurt. Ik begrijp prima dat klanten in de wachtruimte een mondkapje dragen, maar tijdens het knippen lijkt het mij niet praktisch vanwege het feit dat het moeilijk rondom de oren knippen is waar het elastiekje van het mondkapje zit.

3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Antoni
3 jaar geleden
Ik zag in een televisieprogramma hoe Martin Meiland het probleem oploste. Hij droeg het mondkapje tijdens het knippen wel, maar maakte het even los en hield het met zijn hand tegen zijn mond toen de kapper zijn haar bij zijn oren knipte. Ik betwijfel of dit de correcte manier is (want je zou het mondkapje sowieso niet moeten aanraken behalve bij de elastiekjes), maar het is wel een mogelijke oplossing.
Ritsuka
3 jaar geleden
Valt best mee hoor, laatst al knipbeurt met mondkapje gehad
Utrecht
3 jaar geleden
Ik ben ook al bij de kapper geweest met mondkapje op.
Geen enkel probleem. De kapper kan tijdens het trimmen rond de oren het elastiekje even vasthouden.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
1 vraag...
Waarom is een mondkapje bij mannen lastig en bij vrouwen dus blijkbaar niet?
SnakeEye
3 jaar geleden
@HeerVoldemort: omdat een vrouw meestal lang haar heeft. De overgrote meerderheid van de mannen heeft kort (tondeuse) haar. Waardoor je met je tondeuse dicht bij de oren scheert. Hierdoor loop je de kans dat je het elastiekje van het mondkapje per abuis mee scheert. Een vrouw heeft hier geen last van.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ah ok, ik heb zelf kort haar, oren vrij. Bij mij is een mondkapje bij de kapper ook lastig. Daar staat tegenover...ik ben al sinds augustus niet meer bij de kapper geweest.

Antwoorden (1)

Vanaf 1 december is het dragen van een mondkapje door de klant ook bij de kapper verplicht.
Kappers geven aan dat dit inderdaad wat problemen geeft bij de oren.
SimonV