hoe lang mag het duren voordat je een 'normale' boete binnenkrijgt? (dus zonder dat deze via de officier van justitie gaat)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
12.2K

Antwoorden (5)

Verjaring
Als je een bekeuring wordt opgelegd, dan krijg je in de meeste gevallen een acceptgiro thuisgestuurd waarmee je de boete moet betalen. Maar wat nu als je lange tijd niets hoort van justitie? Na een bepaalde tijd hoef je de boete niet meer te betalen. Bij lichte verkeersovertredingen moet de acceptgiro binnen 4 maanden op de mat liggen. Heb je de overtreding met een huurauto gemaakt, dan geldt een termijn van 8 maanden. Voor de zwaardere verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, is de termijn van 2 jaar naar 3 jaar gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel maanden duren... Maar meestal krijg je ze snel binnen. Zeker bij parkeerboetes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een boete hebt komt hij tussen de 2 tot 6 weken bij je thuis gestuurd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hadden 21 mei een snelheidsovertreding.
we hadden deze week de boete al.
4 weken bij ons
13 jaar geleden
het gaat mijns inziens rommelig aan toe bij die instantie
ik wacht nog steeds op vordering ,vanwege het niet om hebben van de gordel in de auto
8 maanden zijn intussen verstreken...........