Mijn ex-partner verspreid mijn prive foto's naar anderen, kan ik naar de politie?

Sorry dat mijn Nederlands niet perfect is, maar ik heb wat advies nodig.
Ik had in de laatste maanden een soort van relatie gehad met een jongen. Wij waren niet echt in een realtie, ik en hij wilde ook niet een serieuse relatie en wij waren nog collega's. Maar wij waren regelmatig samen, meerdere keer, wij hebben wel goed overeengekomen en konden wij nog goed babbelen over alles. Wij hebben naar elkaar meerdere foto's films gestuurd, dus sexting eigenlijk. Daar waren nooit tekenen dat hij iets zou aan iemand op het werk zeggen. Tussentijd ik heb bij de firma gestopt. Na enkele weken heeft een andere ex-collega naar mij gestuurd. Eerst gewoon hij sturde dat hij jammer vindt dat ik niet meer daar werk, maar later begint hij sturen dat ik zo sexy ben en hij vindt mij antrekkelijk. En na dat hij nog een foto heeft gestuurd dat hij in onderbroek zit en mij laten zien dat hij een "hard" heb. Ik was duidelijk dat ik geen interesse heb in hem en in zo foto's en hij moet zijn vriendin respecteren. Dan hij sturde, dat ik moet niet zo heilig acteren omdat ik dezelfde doe. En hij heeft een vido gestuurd om te bewijzen dat ik ook zo dingen doet. En dat was een video wat ik vroeger naar die andere jongen gestuurd heb. Dus die met ik samengeweest heeft mijn video naar zijn collega gestuurd. En wss nog ook andere videos en foto's. Wat kan ik nu doen? Kan ik naar de politie gaan om een aangifte doen tegen hem omdat hij mijn prive foto's verspreid?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
4K
crispy
3 jaar geleden
Wat wil je bereiken? Je kunt aangifte doen, maar daarmee zijn de foto's en filmpjes niet opeens overal gewist.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat ontzettend gemeen van die jongen om jouw filmpjes te verspreiden. En ook erg onaardig om mannen op je af te sturen die misbruik van je willen maken. Tijd om voor jezelf op te komen. Als je 'politie' en 'sexting' tegelijkertijd intikt op Google, kom je meteen op de site van de politie waarop uitgelegd wordt hoe je aangifte kunt doen.
Succes!
https://www.vraaghetdepolitie.nl/privacy/naaktfotos-en-filmpjes/kan-ik-aangifte-doen-van-sexting-en-hoe.html
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@crispy
Ja, ik weet het natuurlijk, dat gaat niet maar zo. Ik wil dat, als hij en zijn vriend(en) dat beseffen dat zij kunnen niet zo tegen anderen. Dat laat me zelf niet en dat zij gaan dat zeker niet meer met een andere vrouw doen. Ik weet dat ik heb ook fout gemaakt en ik moest slimmer zijn. Maar hij had toch niet de recht om dit te doen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Jadi bedankt.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
doe maar gewoon aangifte ervan maakt niks uit de politie vind het niet erg als achteraf iets onnodig bleek te zijn, en in jouw geval is aangifte doen wel aan te raden eigenlijk.

Antwoorden (1)

Ik heb per ongeluk mijn antwoord bij de reacties gezet.
Echt vervelend wat die jongen naar jou doet, zeker aangifte doen! Hij heeft het recht niet om jou zo gemeen te behandelen en engerds op je af te sturen.
Sterkte!

https://www.vraaghetdepolitie.nl/privacy/naaktfotos-en-filmpjes/kan-ik-aangifte-doen-van-sexting-en-hoe.html
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
@Jadi; Je kunt het bericht bij de reacties dan kopiëren, en bij de antwoorden plakken. Vervolgens kun je het bericht bij de reacties verwijderen.......