Krijg je een strafblad als je illegaal naar de VS gaat?

The American Dream trekt nog altijd behoorlijk aan ondernemende personen die "het" willen bereiken. Nu vraag ik me af of het in Nederland een strafblad oplevert als je illegaal in Amerika gaat werken om je kans te nemen.
Volgens mij mag je namelijk weer blijven als je verloofd raakt met een Amerikaan, of als je daar flink gaat investeren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee. Je krijgt in Nederland een strafblad nadat je in Nederland bent veroordeeld voor een misdrijf (dus geen overtreding). Illegaal naar Amerika gaan is geen Nederlands misdrijf waarvoor je hier veroordeeld kan worden. Als je in Amerika zou worden veroordeeld heb je hooguit een Amerikaans strafblad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus toch een strafblad, alleen niet in Nederland.