Als een weg in tweeën opsplitst mag je dan rechts inhalen?

Stel je rijdt op de 8 baans snelweg en je ziet een bord die boven de twee linkse banen die richting X gaat en een bord boven de twee rechtse banen die naar Y gaan. Er zijn nog geen blokken. Mag je dan het verkeer dat richting X gaat rechts voorbij rijden (inhalen) naar Y?
Dus is lid 2 of lid 4 van artikel 11 RVV van toepassing:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2020-01-01

erotisi
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
crispy
3 jaar geleden
De blokken zijn hierin leidend. Het mag dus niet omdat je expliciet stelt dat er nog geen blokmarkeringen zijn.

Antwoorden (1)

In dat geval rijdt je voorgesorteerd, en dan mag je rechts inhalen.
jc54
3 jaar geleden
crispy
3 jaar geleden
Je mag pas rechts inhalen als de wegmarkering dat aangeeft middels blokken (in plaats van onderbroken strepen). Daarvoor is dat niet toegestaan.