Ik werk soms 1 uur per dag als bijlesdocent. Heb ik dan ook recht op 3 uur uitbetaling?

In mijn contract staat dat ik een 0-uren oproep contract heb en verder staan het uurloon vermeld per bijles uur. Verder staat er geen cao vermeld. Ik vind de bijels geven leuk, maar om voor 1 uur op locatie te komen en een bijles te geven, vind ik zonde van m’n reistijd.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (1)

Voorwaarden betaling over minimaal 3 uur:
U krijgt als oproepkracht bij 1 of 2 gewerkte uren minimaal 3 uur uitbetaald als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:
1. U heeft een contract voor minder dan 15 uur per week. En u heeft geen afspraken gemaakt over uw werktijden.
2. U heeft geen vaste afspraak over het aantal uren dat u werkt. Bijvoorbeeld bij een nulurencontract.