Kan de koper af van een door hem ondertekende geschreven toevoeging in een koopovereenkomst?

De overeenkomst op zich is prima maar de toevoeging wil de koper intrekken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
ronron1212
3 jaar geleden
Wat voor toevoeging?
erotisi
3 jaar geleden
in principe niet. tenzij hij daar iets tegenover stelt wat de verkoper ook accepteert. Tenzij de omstandigheden tot iets anders nopen
Griffin
3 jaar geleden
Lijkt mij niet, stel je voor dat ik je een auto wil verkopen, en ik schrijf daarbij dat je 2 sets winterbanden er gratis erbij krijgt, maar ik trek die toevoeging terug op de dag van de verkoop, dan is dat toch ten eerste een beetje sneu van mij, en ten tweede is die toevoeging misschien nou net de stimulans geweest voor jou om tot kopen over te gaan, en nu is dat weg?

Antwoorden (1)

Voor documenten, die meerdere personen tot bepaalde verplichtingen binden (zoals een koopovereenkomst) is de handtekening van belang, omdat deze aangeeft dat men de inhoud van de tekst kent en er akkoord mee gaat.
Een ondertekende geschreven toevoeging is dus ook rechtsgeldig en kan niet zonder toestemming van de andere partij ingetrokken worden.
SimonV