Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mij laten uitschrijven zonder nieuw adres?

Ik vroeg mij af of ik mij kan laten uitschrijven zonder een nieuw adres te hebben. Ik zal even de situatie beknopt uitleggen. Ik zit namelijk met ernstige psychische klachten waardoor het mij niet lukt om normaal te functioneren en het adres waar ik woon is er geen begrip voor de situatie. Ik woon dus eigenlijk overal en nergens aangezien ik vaak voor een dichte deur sta en omdat ik daar ingeschreven sta kan ik ook nergens voor hulp terecht omdat ze ervan uitgaan dat er voor mij gezorgd word wat niet het geval is. Ik ben dus eigenlijk dakloos maar op papier staat van niet.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
4K
Antoni
3 jaar geleden
De oplossing is natuurlijk dat je de mensen die ervan uitgaan dat er voor jou gezorgd wordt, duidelijk maakt dat dat niet het geval is! Besteed je energie daaraan in plaats van aan het je laten uitschrijven, zo raad ik je aan!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is niet verplicht om je op een ander adres in te laten schrijven als je je uit laat uitschrijven uit de BRP. Je krijgt dan de code-melding: vertrokken met onbekende bestemming. Indien je Nederlander bent dan blijf je Nederlander. Je houdt je BSN-nummer en je Nederlandse paspoort.
De uitschrijving kan heel nare gevolgen hebben. Je hebt jezelf dakloos gemaakt. Je recht op uitkering bijvoorbeeld vervalt. Het heeft ook negatieve gevolgen voor de verzekeringen en zeker hele slechte gevolgen in de toekomst voor de AOW en verzekeringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding