Kunnen mensen die onder bewind staan een eigen bedrijf beginnen?
Ik wil al een tijdje een eigen bedrijf beginnen, alleen mijn moeder beheerd het geld voor mij en ik heb navraag gedaan bij de rechtbank om een eigen bedrijf te beginnen alleen de rechtbank geeft geen toestemming, alleen als ik zonder toestemming van de rechter toch een eigen bedrijf wilt beginnen welke gevolgen zijn er en kan de rechtbank mijn bedrijf faillissement aanvragen of kan dit alleen als je de rekeningen niet betaald.
Ik las op internet dat er mogelijkheden zijn om een eigen bedrijf te beginnen alleen je mag geen geld lenen, klopt dit ?
Mijn droom was altijd al geweest om een eigen bedrijf te hebben alleen ik ben heel erg onzeker van me zelf en ik wil niet in de problemen komen, weten jullie toevallig welke regels er gelden ?
Nee, zo werkt dat niet! Om je bij de KVK in te schrijven moet je formulieren invullen en vervolgens een afspraak op een kvk kantoor. Pas als alles akkoord is, krijg je een kvk nummer en moet je betalen. https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten/bedrijf-starten-wat-moet-je-regelen/ Het maakt inderdaad wel verschil op wat voor manier (en om welke reden) je onder bewind staat. Maar als een rechter zich met jouw bewind bemoeit en geen toestemming geeft om een eigen bedrijf te beginnen, dan zal de KVK je vrij snel de deur wijzen denk ik. Los daarvan, ondernemen betekent altijd risico's nemen en zonder een flinke dosis zelfvertrouwen en lef komen de meeste ondernemers niet ver. Als je van jezelf al erg onzeker bent, kun je beter een baan met een beetje structuur kiezen.
Mbt faillissement; zover komt het niet. Alle cintracten die je afsluit,facturen, etc zijn ongeldig.
Pas op dat je niet meegaat in de wens een strafbaar feit te plegen. Een rechter heeft neen uitgesproken Neen is neen zolang er geen ja komt van rechtswege.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.