Waarom mogen kindsterren ( acteurtjes) wel werken. ?

normaal mogen jonge kinderen geen officiele bijbaan.. onder de 12 mag je bijna helemaal niks doen qua wek
maar in reclames of in films spelen wel altijd kinderen.
waarom mag dat dan wel

13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Het beste antwoord

Dat mogen ze onder ZEER strikte voorwaarden en slechts een maximum aantal dagen per jaar. Daarom hebben ze voor een musical waar veel kinndere nin spelen,zoals Annie of the Sound of Music ook altijd een heel leger kinderen nodig.
Kinderen die in een film acteren doen dat vaak gedurende een aantal maanden per jaar een aantal uren per dag, de rest van de tijd moeten ze leren / huiswerk maken / onderwijs krijgen.

Die uitzonderingen op de regels zijn er omdat je bij uitstek in de uitvoerende kunsten nu eenmaal kinderen nodig hebt om een volledig programma te kunnen bieden, EN de kinderen het zelf ook erg graag willen en absoluut niet als werk zien. Laten we eerlijk zijn ; een liedje zingen in het theater is wel effe iets anders dan je kapotwerken in een of andere fabriek.

Toegevoegd na 3 minuten:
De specifieke regels voor uitvoeringen staan zo ongeveer in het onderste kwart van de pagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er wordt wel gelet op het aantal arbeidsuren en ook de vorm van honorering is aangepast.
Maar het klopt inderdaad dat bij kinderarbeid met verschillende maten gemeten wordt.
Het zou best eens zo kunnen zijn, dat alles samenhangt met het wel of niet belonen van de arbeid.
Een kind dat kranten bezorgt, doet dat niet voor niets , maar elk kind wil wel in een reclamespot of film.