Bestaat er ook iets als een 'bel-niet-bij-me-aan-register'?

Net als het 'bel-me-niet-register', zodat je niet kunt opgebeld worden door organisaties waar je niet om gevraagd hebt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Antoni
4 jaar geleden
Pas bij je voordeur zal iemand te weten moeten komen dat jij het aanbellen niet op prijs stelt. Een register daarvoor lijkt mij daarom niet zinvol. Er bestaan hiervoor stickers met teksten als: "Aan de deur wordt niet gekocht" of uitgebreidere, modernere teksten.
Erna55
4 jaar geleden
Een briefje bij de bel : geen geleur bij deze deur.
Castle
4 jaar geleden
Je kan een sticker bij je deurbel plaatsen met "NEE Géén collectes,verkopers of geloofsovertuigers". O.a. te krijgen op:https://www.dutchwebplaza.nl/contents/nl/p11_geen-collectes-verkopers-of-geloosovertuigers-sticker-nee-nee.html?gclid=CjwKCAiAzuPuBRAIEiwAkkmOSG2aD_vWP-4JvToGnRpI76jeFGonb6qJbzmDT_Hk1fWxXWsI1dDwdBoC9t8QAvD_BwE

Antwoorden (2)

Nee. Waarschijnlijk omdat dit erg lastig te realiseren is. Stel dat energiemaatschappij X een meteropnemer langsstuurt om je meter op te nemen. Het is niet meer dan normaal dat je hem/haar het werk laat doen. Wie je misschien wel "tegen wil houden" is de huis-aan-huis energieverkoper van datzelfde of een ander bedrijf. Maar hoe krijg je dat wettelijk allemaal geregeld... Bij het bel-me-niet-register mogen bedrijven waarbij je klant bent je overigens ook telefonisch benaderen. Ook als je er niet om gevraagd hebt.
Computoon
4 jaar geleden
Nou ik heb een NEE Sticker.
En ik zie soms mensen ,
op de ring deurbel video komen en weer gaan.
Dus het werkt ( er zijn meer verschillende van dat soort stickers )
Plaatje bij antwoord