Mag deurwaarder zonder medeweten betrokkenen, worden ingeschakeld terwijl er reeds rechtszaak loopt?

Ex heeft zaak aangespannen aan hand van door mij gewonnen zaak mbt verlaging kinderalimentatie. Met beschikking en haar deal met terugwerkende kracht teveel betaalde alimentatie terug verkregen. Nu heeft ze dus weer een zaak aanhangig gemaakt en achter ieders rug om deurwaarder ingeschakeld met verhaal dat ik achterstand alimentatie heb. Dit is niet het geval, ik heb juist een vordering bij haar (inmiddels ingelopen). Dus wordt hier een gerechtelijke vordering als achterstand gezien. Beetje raar. Kan dit zomaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een deurwaarder is geen inbreker die zomaar namens je ex je huis leeg haalt. Zo werkt dat niet. Je ex moet evengoed met bewijzen van de achterstand over de brug komen als dat jij zult kunnen bewijzen dat je al keurig betaald hebt. Ze kan een deurwaarde inschakelen. die zal misschien met wat papieren jouw kant opgestuurd worden. Wanneer jij jouw kant van de zaak uitlegt, dan zal snel blijken wie het recht aan zijn of haar kant heeft. Ben jij dat, dan zal de deurwaarder onverrichterzake terug keren bij je ex, met een mooie factuur als toetje. Dat er een rechtszaak loopt doet niet ter zake zolang er nog geen uitspraak is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100