Waarvoor is J. Epstein in 2019 opnieuw aangehouden?

In 2008 was hij reeds veroordeeld voor zedendilicten en had deals gesloten. Maar wat is er na 2008 gebeurd dat hij opnieuw gearresteerd werd?

erotisi
4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Antwoorden (3)

Epstein werd afgelopen weekend gearresteerd in New Jersey. Hij wordt verdacht van het seksueel uitbuiten en misbruiken van minderjarige meisjes tussen 2002 en 2005. Epstein zou zijn slachtoffers naar verschillende huizen hebben gelokt waar hij ze waarschijnlijk verkrachte ook al werd ervoor betaald volgens verschillende bronnen. De miljardair liet de jonge meisjes langskomen onder het voorwendsel dat ze hem massages gingen geven, maar wanneer ze eenmaal binnen waren, werden ze seksueel misbruikt. Sommige meisjes waren ten tijde van het misbruik pas 13 jaar oud.

Ook zijn er duizenden naaktfoto’s gevonden van meisjes tijdens een huiszoeking in New York. Het gaat vermoedelijk om foto’s van minderjarigen.

Hij geeft zelf aan onschuldig te zijn en heeft aanvraag ingediend om met borgtocht vrijgelaten te worden. Justitie is echter bang dat hij zal vluchten omdat hij meerdere privéjets bezit.
ronron1212
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
Dit antwoord geeft toch niet aan wat er 'nieuw' is aan de arrestatie in 2019? Hier heeft de vraagsteller niets aan!
Ivana
4 jaar geleden
Hij kan niet meer vluchten, hij heeft zelfmoord gepleegd! :)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Ivana: "Hij kan niet meer vluchten, hij heeft zelfmoord gepleegd"
Dat valt sterk te betwijfelen, er is niks in de die cel waarmee hij dat kan doen, lakens zijn van papier, er is geen lamp / rails / tralies o.i.d. Want om je te verhangen heb je wel iets nodig om áán te hangen, want hemelhaakjes zijn schaars op dit moment... Beveiligingscamera deed het op dat moment ook even niet wegen "storing"... Het is mij allemaal iets te verdacht.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja want fakka.nl is een betrouwbare bron....
De Amerikaanse advocaat in Manhattan, Geoffrey S. Berman weigerde te zeggen waarom zijn kantoor besloot nu een aanklacht tegen de heer Epstein in te stellen, terwijl federale aanklagers tien jaar geleden op de hoogte waren van zijn mogelijke misdaden in New York. Maar Berman zei wel dat zijn kantoor 'was bijgestaan door enkele uitstekende onderzoeksjournalisten', een duidelijke verwijzing naar de rapportage van The Miami Herald uit november.
The Miami Herald ploos toen in detail uit hoe het met de eerdere strafzaak in Florida was gegaan. De publicatie wekte zoveel opschudding, dat de aanklager van destijds ontslag nam als minister van arbeid in de regering van Donald Trump.
De krant wist tachtig anonieme slachtoffers te achterhalen, en reconstrueerde hun verhalen.

Epstein werd beschuldigd van vrouwenhandel (van minderjarigen) en het organiseren daarvan. Hij had daarvoor 45 jaar gevangenisstraf kunnen krijgen.
SimonV
4 jaar geleden
De aanklacht om Epstein weer op te pakken, was officieel nog niet openbaar gemaakt.
De suggestie: vrouwenhandel.

Omdat hij er de vorige keer lachwekkend mee is weggekomen, is de Miami Herald opnieuw gaan spitten in de zaak. Het is dus niet dat nieuwe vergrijpen geleid hebben tot deze aanhouding.

Oude verhalen zijn opnieuw gereconstrueerd.
Hieruit bleek dat de aanklagers van toen zeer grote steken hadden laten vallen in overleg met de advocaten van Epstein.

De slachtoffers van toen hoorden bijvoorbeeld pas na de schikking dat de advocaten van Epstein een lachwekkende deal had gesloten.

Een aantal maanden geleden oordeelde de rechter dat dat illegaal was.
Hierop hebben ze Epstein weer opnieuw aangehouden, maar nogmaals de precieze aanklacht is dus niet openbaar gemaakt.

Omdat waarschijnlijk veel 'belangrijke' koppen actief hebben deelgenomen aan de praktijken van Epstein en deze namen nu ook 'openbaar' gemaakt moeten worden, heeft Epstein zichzelf van het leven beroofd (is hij door anderen van het leven beroofd).