Mag je advocaat onder èèn hoedje spelen met de tegen partij zijn advocaat in het nadeel van zijn cliente?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom staat jouw vraag onder het onderwerp huis en tuin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuinhekje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en 'één' is met een accent aigu en niet met accent grave.

Het beste antwoord

Neen dat mag niet. Een advocaat moet altijd in het belang van zijn cliënt handelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, een advocaat heeft de gelofte gedaan dmv een ambtseed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag een advocaat nooit, maar daar een beetje advocaat nog liegt als hij fluit, zal hij beweren dat het in het belang van de client is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat mag niet. De advocaat moet het belang van zijn cliënt dienen.

Als u het niet eens bent over het handelen van de advocaat, dan kunt u een klacht indienen bij de deken van de Orde van Advocaten in het arrondissement waar de betreffende advocaat is ingeschreven. De deken kan dan een onderzoek opstarten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Absoluut niet! Een advocaat is gebonden aan gedragsregels. Als hij deze overtreedt is het mogelijk een klacht in te dienen bij de deken van het betreffende arrondissement.