Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk internationaal recht geldt?

Stel ik prive doe een managementopleiding bij een Amerikaanse organisatie. Ik volg de training in Nederland of in New York. Ik besluit een kopie te maken van het cursusmateriaal voor eigen gebruik, om zodoende het originele materiaal netjes te houden. Bij een herhaling neem ik mijn kopie mee. In Nederland mag dit voor eigen gebruik, in de VS mag dit volgens mij niet. Wat mag ik nu wel of niet? Zit er verschil in of ik de training in NL of in de VS volg?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Met de (bescheiden) kennis die ik heb van het amerikaanse recht ga ik er zondermeer van uit dat die organisatie een vuistdik pak algemene voorwaarden heeft. En daar staat hoogstwaarschijnlijk in dat op de overeenkomsten die zij afsluiten amerikaans recht van toepassing is. Los daarvan: daar zal ook in staan watje welen neit mag met hun cursusmateriaal. En welke sancties er staan op het overtreden van die voorwaarden.
Nederlandse regels m.b.t. consumentenrecht zijn dan niet van toepassing.
Ook is het niet van belang waar ter wereld je de voorwaarden hebt geschonden.
(Lees meer...)
teusvh
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding